Zlatá pravidla a tipy:

  • NELŽETE – jídelníček si zapisujete pro sebe a nikoliv a pro mě. Snědli jste kousek čokolády, vypilo pivo? Víte, že to není dobře, když chcete hubnout, ale to neznamená, že to nezapíšete. Pokud se to opakuje, zjistíme třeba, co je spouštěčem, v jakých situacích zajídáte starosti čokoládou a pomůže nám to najít příčinu.
  • ZAPISUJTE VŠE IHNED – vezme vám to méně času, protože nebudete muset těžce vzpomínat a hlavně na nic nezapomente. Když zapisujete OKAMŽITĚ PO KONZUMACI, nestane se vám, že podhodnotíte množství nebo úplně zapomenete.
  • NÁPOJE je třeba zapisovat také. Nezapomínejte na sladké limonády a džusy ani alkohol. Můžete být překvapeni, koli zbytečných kalorií do sebe dostáváte. Vodu a neslazené nápoje zapisujeme kvůli přehledu o dodržování pitného režimu.
  • Pokud nemůžete jídlo zvážit, třeba v restauraci, stačí odhad.
  • Zapisujte i NÁPOJE – nezapomínejte na slazené limonády a podobně, které v průběhu dne vypijete. Člověk se pak velmi často diví kolik “prázdných” kalorií do sebe touto cestou dostane.
    Poznamenejte si čas, kdy jste jídlo snědli nebo nápoj vypili. Když chcete hubnout, je důležité i rozložení stravy. Není důležité jneom to, co jíte, ale také kdy to jíte.
    Záznamy si veďte PŘESNĚ NÁZEV I DRUH POTRAVIN. Třeba sýr Eidam může mít 20% t.v s., 30% t.v s.nebo 45% t.v s. A to není stejné. U jogurtů, Cottage sýru aj. zapisujte i konkrétní značku a typ. Složení se potom dá poměrně snadno dohledat.

 

Zapisujete si sami pro sebe.